tisdag 5 maj 2015

Veterinärbesök, igen.

Exzo var på återbesök till ögonveterinären Gertrud Burman i Skellefteå igår. Hans öga ser massor bättre ut men hon tyckte att något enstaka kärl inte var helt ok ännu så Exzo ska fortsätta med Isopto-Maxidexdropparna ett tag till fast nu bara en gång om dagen.

Idag var jag med Exit till veterinären för att kolla upp hans öron, en knöl samt lite snack kring noskvalster. Öronen såg helt ok ut, fast en liten aning med skräp i hans högra öra. Så jag tänker köra en ordentlig rensning och sedan kör vi igång med skotträningen med Exit. Jippii!
Exit är så himla duktig hos veterinären. Glad, ville hoppa upp på bordet innan de sänkt ned det. Men jag hejdade honom. Sedan pussade han de som "pysslade" med honom. Satt stilla när veterinären undersökte öronen. Lite svårt att hålla stilla huvudet eftersom han är så kittlig. När sköterskan kom för att ta blodprov så satt han och följde hennes rörelser väldigt intresserat medans hon gjorde i ordning med kanyl, plåster, rakapparaten, provrör mm. Han är så himla söt. Våra hundar fick allmän beröm av veterinären idag för att de är så snälla och lätthanterliga. :)  Kul! De känner ju våra hundar vid det här laget. Sådant känns tryggt när man åker dit.

Knölen kom vi överens om att vänta med eftersom den har gått tillbaka så pass och nu dessutom "spruckit upp" och tömt sig. Att ta den nu kommer att påverka tävlingarna framöver pga karens från narkos. Knölen såg så fin ut ändå så vi fortsätter att hålla ögonen på den.

Vad gäller noskvalster. Exit har spårat väldigt konstigt förra året och senaste tiden varför jag tog upp angående eventuell noskvalster. Fast han nyser inte och är inte påverkad annars. Vad man kan behandla med är Stronghold men det känns inte aktuellt. De hoppas att Interceptor kommer tillbaka på marknaden. Jag tänker testa att lägga om spårträningen innan jag eventuellt provar med att behandla mot noskvalster.

Hann till biblioteket och beställa en bok för Migrationsrätten. Den fanns närmaste ledig i; Östersund!! Nåja, jag hoppas den kommer fort. Känns inte aktuellt att köpa boken eftersom vi bara kommer att hantera ett avsnitt från den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar