fredag 1 maj 2015

Framgångar på banan.

Oerhört sakta börjar vi vänja oss vid tomrummet här i hemmet och flocken efter Zmillas bortgång. Vi fortsätter med träningen vilket Zmilla hade velat. Hon älskade att träna. Träningen visar resultat. Första tävlingen för året brukar inte gå så bra men detta år så gick första tävlingen bra för både Exit och Fliza.
Exit tog sitt sista 1:a pris i Lydnadsklass Elit och är numera Svensk Lydnadschampion (med påhängande LP Elit). 271.5p och plac 2/3. Fliza tog sitt 1:a pris i Lyd.1 med 163p och placering 10/17.
Nu lägger jag lydnaden lite på hyllan för Exit och siktar på brukset. Med Fliza så klättrar vi vidare till Lydnadsklass 2 men påbörjar även brukset parallellt med det.

Igår, 30/4, så var vi ut i skogen hela dagen och tränade först Spår sedan åkte jag vidare till nästa gäng och tränade Sök. Fliza tycker det är skitkul att springa och springer ut duktigt. Exit provade för första gången. Första skicket med synretning så sprang Exit ut hela vägen till figgen. Där konstaterade han att: Shit! Det ligger ju någon här ute!!" Vänder och springer tillbaka till mig på stigen. Det såg så kul ut att jag nästan skrattade på mig. Men vi sprang ut till figuranten tillsammans och så fick han leka. Samma sak vvid andra skicket på ny fig. Men tredje skicket gick toppen tack vara figgen som snabbt lyckades leka fast Exit så att han blev kvar därute tills jag kom.
Det var en så riktigt trevlig och rolig dag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar