söndag 15 mars 2015

Ytterligare kanon träningsdag!

Igår så träffades en stor del av träningsgänget för lydnadsträning på klubben. Den upplogade ytan var bitvist halkig men vi testade köra på skaren OCH det gick hur bra som helst. Så det blev lydnadsträning växlat med fika och korvgrillning.

Jag körde den eviga positionsträningen med Exit plus sändande till rutan och apportering med dirigering med en hel del störning. Så han fick tänka en del lilleman.

Fliza drillades också i position i fritt följ men även 3:ans sändande, 2:ans apportering, 2:ans fjärrdirigering, 1:ans ställande och läggande. Min lilla toka som ger ALLT när vi tränar. Både hon och Exit håller hur länge som helst när vi tränar och det är så sjukt kul! Vilka hundar vi har!

När vi kom hem så plojtränade jag med Bruno och Zmilla så att de också fick ha skoj.

Jag är så stolt över vårat träningsgäng för vi har verkligen såå trevligt! :) Riktigt kul också att några av dem kommer som nya till tävling i vår på lilla Paltprovet. Som jag längtar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar